تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

داوران ششمین همایش اندیشه و قلم ارتش:

آثار نوشتاری ارتش در سال‌های اخیر رشد کمی و کیفی خوبی داشته است

آخرین نشست داوران جهت بررسی آثار ارسالی شرکت کنندگان در ششمین همایش اندیشه و قلم ارتش به میزبانی سازمان عقیدتی سیاسی آجا برگزار شد.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 31 خرداد 1396 ] [ 23:24 ] [ رضا ]

 

امیر سرتیپ دوم خلبان قربانی:

دلاور مردان هوانیروز در آمادگی کامل بسر می برند

فرمانده هوانیروز ارتش گفت: دلاور مردان هوانیروز در آمادگی کامل بسر می برند. اگر بدخواهان بخواهند قدمی بردارند از پای در خواهند آمد.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 31 خرداد 1396 ] [ 23:23 ] [ رضا ]

 

جانشین فرمانده کل ارتش از دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) بازدید کرد

امیر سرتیپ پوردستان با حضور در دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) در محفل انس با قرآن این دانشگاه شرکت کرد.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 31 خرداد 1396 ] [ 23:22 ] [ رضا ]

 

امیر سرتیپ موسوی:

اخلاق مداری یکی از خصوصیات بارز نیروهای مسلح ما است

جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در جمع دانشجویان دانشگاه افسری امام علی(ع) نزاجا گفت: اخلاق مداری یکی از خصوصیات بارز نیروهای مسلح کشورمان است.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 31 خرداد 1396 ] [ 23:21 ] [ رضا ]

 

امیر دریادار سیاری:

حضور در سواحل مکران از شاخصه‌ های پیشرفت است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور در سواحل مکران را یکی از شاخصه‌های پیشرفت و اقتدار و بهره‌وری از ظرفیت‌های دریا عنوان کرد.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 31 خرداد 1396 ] [ 23:18 ] [ رضا ]

حمله شبانه به داعش با چاشنی غافلگیری آمریکا و اسرائیل

در یکی از غافلگیرانه ترین عملیات های نیروهای مسلح پس از پایان جنگ تحمیلی، سپاه پاسداران در پاسخ به حمله تروریستی گروهک تکفیری داعش به تهران و شهادت جمعی از مردم بی گناه و بی دفاع کشورمان، مواضع این گروهک را در منطقه دیرالروز در شرق سوریه آماج حمله موشکی قرار داد.

اگرچه هنوز بسیاری شاخص ها و ویژگی های این عملیات مهم موشکی سپاه، ناشناخته است اما می توان برخی از جزییات مهم آن همچون نوع موشک به کار رفته را مورد بررسی و کنکاش قرار داد.

ضربت ذوالفقار سپاه بر کمر داعش

بر اساس تصاویر منتشر شده، موشک های مورد نظر بر خلاف موشکهای بالتسیک میان برد معمول سپاه مثل خانواده شهاب یا قیام که عمودی بعد از پرتاب به سمت بالا حرکت می کنند به صورت زاویه دار پرتاب شده اند. در عین حال بعد از شلیک با حجم سنگینی از دود نیز مواجه هستیم. این دود نشانگر استفاده از سوخت جامد در این موشک است و در عین حال پرتاب شدن با زاویه این موشک نشان دهنده این است که به احتمال بسیار بالا با یکی از اعضای خانواده مقتدر و دقیق فاتح رو به رو هستیم. اما کدام عضو؟

فاصله حدودی محل پرتاب تا برخورد موشک های ایرانی در سوریه در حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ کیلومتر

بر اساس اعلام منابع مختلف، چیزی در حدود ۶۵۰ کیلومتر از محل پرتاب موشک های ایرانی در استان کرمانشاه تا هدف های منهدم شده در سوریه فاصله است که در این صورت تنها یک گزینه وجود دارد و آن هم موشک ذوالفقار است. اما ذوالفقار چگونه موشکی است؟

 


برچسب‌ها: موشک بالستیک موشک ذوالفقارتازه های خبر
ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:39 ] [ رضا ]

 

سردار رمضان شریف سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بر اساس اطلاعات موثق، عملیات موشکی ضد داعش موفقیت آمیز بوده است.

 سردار شریف گفت: موشک های سپاه مقرهای فرماندهی و مراکز تسلیحاتی داعش در دیرالزور را درهم کوبید.

سخنگوی سپاه پاسداران افزود: شلیک از دو استان عمدتاً سنی نشین به سمت مراکز تروریست های داعش، حاوی پیام وحدت همه ایرانیان در مقابل تروریست هاست.

 سردار شریف گفت: عملیات موشکی سپاه تنها گوشه بسیار کوچکی از قدرت تنبیهی ایران علیه تروریست ها و دشمنان بوده است.

 سخنگوی سپاه افزود: حامیان بین المللی و منطقه ای تروریست ها باید پیام هشدارآمیز عملیات موشکی را درک کنند.


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:36 ] [ رضا ]

تصاویر اصابت موفق موشک‌ها با پهپاد و آنلاین به ایران مخابره شد

 

سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان شلیک موشک‌های بالستیک سپاه به مقر داعش در دیرالزور سوریه گفت: اگر تروریست‌ها به شرارت ادامه دهند نتیجه پرهزینه‌ای برایشان رقم خواهد خورد. 

وی تاکید کرد:‌ در اطراف دیرالزور پایگاه‌های فرماندهی، مراکز ساخت و تولید خودروهای انتحاری و مراکز تجمع آنها توسط موشک‌های میانبرد مورد هدف قرار گرفت. دشمنان باید بدانند تهران، لندن و پاریس نیست و این یک کار کوچکی بود که انجام شد و اگر دست از پا خطا کنند ضربات مهلک‌تر بر سر آنها فرود خواهد آمد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه اظهار داشت: این موشک‌ها از ایران شلیک شد و بر فراز عراق عبور کرد و در سوریه فرود آمد و توسط هواپیماهای بدون سرنشینی که از اطراف دمشق به پرواز درآمده بود بر فراز دیرالزور اصابت‌ها را به صورت همزمان برای ما در ایران مخابره می‌کرد.

حاجی‌زاده همچنین تاکید کرد: تمام موشک‌ها دقیقا به محل مورد نظر اصابت کرد.

 

وی افزود: شناسایی و احاطه اطلاعاتی این تروریست‌ها به خودی خود یک دنیا مسئله است و شلیک این موشک‌ها از فاصله ۷۰۰ کیلومتری و نشاندن روی یک ساختمان کوچک، خودش یک پیام است و آنها می‌فهمند عیار ایرانی‌ها کجاست. 

فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تبعیت از فرماندهی معظم کل قوا این عزم و اراده محکم برای دفاع از نظام را به صورت کامل دارد و سر سوزنی هم عقب نمی‌نشیند.


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:33 ] [ رضا ]

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=54db9009-8124-4129-af30-6a2a91bd8aab

 

با حضور امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی؛

محفل انس با قرآن کریم در مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی اراک برگزار شد

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) به همراه حجت الاسلام محمد باقر روشندل رئیس اداره عقیدتی سیاسی این قرارگاه در محفل انس با قرآن مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر (ع) حضور یافتند.


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:30 ] [ رضا ]

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=c8a2704b-653b-4e8d-9d2c-4eaac1ac48bb

 

دریادار سیاری در جمع پیشکسوتان نداجا:

ناوگروه‌های ارتش بیش از ۴۰۰۰ کشتی تجاری و نفتکش را اسکورت کرده‌اند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: برقراری امنیت در خلیج عدن و اسکورت بیش از ۴۰۰۰ کشتی تجاری و نفتکش از نتایج ارزشمند حضور دائمی ناوگروه های ما در آب های بین المللی به شمار می‌رود.


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:29 ] [ رضا ]

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=9799e44d-5fb3-4583-bd15-d2303e9daebc

 

امیر پوردستان:

موشک‌باران محدود بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است

جانشین فرمانده کل ارتش با بیان اینکه موشک‌باران محدود، بخشی از توان تهاجمی فرزندان ولایت است، گفت: دفاع دیگر به مرزهای جغرافیایی کشور محدود نیست و هر جا که تهدید باشد میدان عمل ماست.


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:27 ] [ رضا ]

 بادگیر های یزد,یزد شهر بادگیرها

طبق تحقیقاتی که شده، مشخص شده است که یزد بیشترین تعداد بادگیرهای ایران را دارد

 

یزد شهری تاریخی و قدیمی است که بعضی ها قدمت آن را به زمان پادشاهی یزدگرد اول پادشاه ساسانی ربط می دهند. یزد یکی از شهرهای کویری است که در قست مرکزی ایران قرار گرفته و اولین شهر خشتی دنیا و دومین شهر تاریخی جهان بعد از شهر ونیز در ایتالیا است. یزد را به نام «شهر بادگیرها» هم می شناسند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ دو شنبه 29 خرداد 1396 ] [ 22:24 ] [ رضا ]

57506953

 

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش به ارائه جزییات برگزاری تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و چین، پرداخت.

امیر دریادار حسین آزاد در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین که ظهر روز پنج‌شنبه در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلوگرفته است، امروز به تمرین مشترک خود در آب‌های جمهوری اسلامی ایران با ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران پرداخت.

وی اضافه کرد: این تمرین مشترک در محدوده شرقی تنگه هرمز تا دریای عمان برگزار می‌شود و در آن، دو طرف توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند  .

امیر آزاد با اشاره به اینکه ناوشکن البرز، ناوشکن الوند و یک  فروند بالگرد ضد زیردریایی  نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این تمرین مشترک حضور دارند، اضافه کرد: در این تمرین مشترک ۷۰۰ نفر از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و ۷۰۰ نفر از نیروی دریایی چین حضور دارند.

فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در پایان گفت: این تمرین مشترک جهت ملیات حمل و انتقال نیروها، نشست و برخاست بالگردها از ناوها، صورت بندی یگان های شناور، مانور افسر نگهبان، تبادل عمودی بین نیروها، تبادل اطلاعات بین اتاق های عملیات و مخابرات، انجام عملیات های مختلف ضد زیردریایی، ضد واحدهای پروازی و ضد واحدهای سطحی و مخابراه با چراغ و پرچم از جمله عملیات هایی است که در این تمرین اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، ناوگروه کشور چین متشکل از ناوشکن    Chang Chung   ، ناو پشتیبانی Chao Hu   ، ناو رزمی  Jin Zhouuu   به همراه یک بالگرد به‌منظور تحکیم روابط دوستانه بین دو کشور و ارتقای تعاملات دریایی نیروهای دریایی دو کشور هم‌اکنون در بندرعباس به سر می‌برد و در این تمرین مشترک حضور دارند.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:49 ] [ رضا ]

سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در شهر نفت شهر که هم مرز با استان دیاله عراق است در گفت‌وگویی تاکید کرد: اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم بلکه برای شکار هم مستقریم.

وی با بیان اینکه به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی کند گفت: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آنها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آنها را هم می دهیم.

فرمانده کل ارتش آمادگی نیروهای مستقر در مرزهای غربی جمهوری اسلامی ایران را بسیار مقتدرانه خواند و تاکید کرد: برای امنیت مرزها باید شکرگزار خدا باشیم و نماد عملی این شکرگزاری حضور جوانان پای کار ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزهاست که به دستور رهبرشان لبیک گفتند و مردم در شهرها و خانه های خود کاملاً آرام باشند.

امیرکیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم که  سرلشکر صالحی را همراهی کرد با  بیان اینکه یگان واکنش سریع نیروی زمینی ارتش در این منطقه مأموریتی دارد، گفت: فرمانده کل ارتش برای ارزیابی توان دفاعی نیروهای واکنش سریع و بازدید تجهیزات به روز این نیروها به مناطق غربی کشور سرکشی کرد و ما آماده دستور از فرمانده کل ارتش هستیم.

سرلشکر صالحی در پی شایعاتی مبنی بر حضور گروهک های تروریستی در مرزهای غربی ایران اسلامی و انتشار آن در صفحه‌های مجازی، خاطر نشان کرد: تا ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی غرب کشور حضور جدی دارد هیچ تروریستی به خود جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد و با هر تحرکی در طول شبانه روز به شدت برخورد خواهیم کرد.

 

 

برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:48 ] [ رضا ]

با هر تحرکی در طول شبانه روز به شدت برخورد خواهیم کرد

 

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: تا زمانی که ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی غرب کشور حضور جدی دارد، هیچ تروریستی به خود جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد و با هر تحرکی در طول شبانه روز به شدت برخورد خواهیم کرد.

امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش صبح امروز در بازدید از مرزهای غربی کشور از جمله مرز نفت شهر با تاکید بر اینکه اینجا فقط برای دفاع حضور نداریم، بلکه برای شکار نیز مستقر هستیم و به طور قطع هیچ خطری مرزهای غربی ما را تهدید نمی‌کند، اظهار کرد: داعش برای ما مانند سگی وحشی است و نه تنها به راحتی حساب آن‌ها را خواهیم رسید، بلکه جواب اربابان آن‌ها را نیز خواهیم داد.

وی آمادگی نیروهای مستقر در مرزهای غربی کشور را بسیار مقتدرانه خواند و تصریح کرد: برای امنیت مرزها باید شکرگزار خدا باشیم و نماد عملی این شکرگزاری حضور جوانان پای کار ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزهاست که به دستور رهبرشان لبیک گفتند و مردم در شهرها و خانه های خود کاملاً آرام باشند.

صالحی همچنین در پی شایعاتی مبنی بر حضور گروهک‌های تروریستی در مرزهای غربی ایران و انتشار آن در صفحه‌های مجازی، خاطر نشان کرد: تا زمانی که ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوار مرزی غرب کشور حضور جدی دارد، هیچ تروریستی به خود جرأت نزدیک شدن به مرزهای ایران اسلامی را نخواهد داد و با هر تحرکی در طول شبانه روز به شدت برخورد خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، امیر کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در جریان بازدید امیر سرلشکر صالحی فرمانده کل ارتش از مرزهای غربی کشور اظهار کرد: یگان واکنش سریع نیروی زمینی در این منطقه مأموریتی دارد و فرمانده کل ارتش برای ارزیابی توان دفاعی نیروهای واکنش سریع و بازدید تجهیزات به روز این نیروها به مناطق غربی کشور سرکشی کرد و ما آماده دستور از فرمانده کل ارتش هستیم.


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:46 ] [ رضا ]

به هارت و هورت این کسی که تازه در آمریکا آمده نگاه نکنید/ به اوسیلی خواهیم زد

 

جمعی از خانواده های شهدای مرزبان سپاه، ارتش و نیروی انتظامی، به همراه جمعی از خانواده های شهدای مدافع حرم ووزارت اطلاعات با رهبر انقلاب دیدار می کنند. 
به گزارش پایگاهاطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، گزیده ای از بیانات رهبر انقلاب در این دیدار به شرح زیر است:
* این انقلاب و نظامی که به وجود آمد، این از اول با دشمنی های سخت مواجه بود. حالا به این هارت وهورت های این بابایی که تازه آمده در آمریکا نگاه نکنید؛  این ها جدید نیست؛ این ها از اول بود؛ حالا زبان ها و لحن هایشان فرق می کند.
*از روز اول این هارت وهورت ها علیهجمهوری اسلامی بوده تا امروز؛ قریب چهل سال است؛ هیچ غلطی  نتوانستند بکنند. این نهال را آن وقتی که یک ترکه ی نازک روی زمین بود نتوانستند بِکَنند، امروز تبدیل شده به یک درخت تناور؛ می توانند بکنند؟ غلط می کنند.
*می گویند می خواهیم نظام جمهوری اسلامی را تغییر بدهیم؛ خب کِی بوده که شما نخواستید این کار را بکنید؟ همیشه خواستید، همیشه سرتان به سنگ خورده، همیشه دماغتان به خاک مالیده شده؛ بعد از این هم همین خواهد بود.
*این ها ملت ایران را نشناختند؛ این مفاهیم، ملت ایران را زنده نگه داشته است. این هایی که تازه در آمریکا سر کار آمده اند، مثل این کسانی که تازه وارد عالَمِ چاقوکشی شدند، این چاقوکشان تازه کار، بی تجربه، که به هرجا می رسند یک نیش چاقویی می زنند؛ نمی فهمند چه کار دارند می کنند، تا وقتی که توی دهانشان بخورد. وقتی توی دهانشان خورد آن وقت می فهمند حساب چیست، کتاب چیست.


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:44 ] [ رضا ]

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=23ad8be4-2cf2-430b-b439-c5bf6193db92

 

تمرین مشترک دریایی ایران و چین در «تنگه هرمز» آغاز شد

تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش با ناوهای ارتش چین، در «تنگه هرمز» از دقایقی پیش آغاز شد

 

برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:38 ] [ رضا ]

http://www.aja.ir/Portal/Picture/ShowObjectPicture.aspx?ObjectType=NEWS&ObjectID=933492ff-f973-4426-b6f9-a5f5cee19f52

فرمانده کل ارتش از مرزهای غربی کشور بازدید کرد

امیر سرلشکر صالحی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور در مرزهای غربی کشور میزان آمادگی یکان های ارتش مستقر در این مناطق را ارزیابی کرد.

 

 


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:36 ] [ رضا ]

خواص درمانی سورة بقره, بزرگترين سورة قرآن

سورة بقره،‌بزرگترين سورة قرآن است

با توجه به اين كه هر سوره، هدف مشخص و معيني را دنبال مي كند و آيات آن، همچون زنجيره اي به هم پيوسته است و سلسله وار در راستاي همان هدف كلي نقش ايفا مي كند، اين مطلب به دست مي آيد كه ممكن است دليل كوچكي يا بزرگي سوره ها از جمله سورة بقره، اتمام سريع بيان و القاي هدف در سوره هاي كوچك و نيازمندي به كلام و گفتار مفصل و وسيع براي رسيدن به هدف و مقصود در سوره هاي طولاني و بزرگ تر باشد. البته مي توان فوايد ديگري را براي كوچكي و يا بزرگي سوره ها بر شمرد مثل تنوع و تسريع يادگيري سوره هاي كوچك به ويژه در ابتداي بعثت كه اغلب مردم خواندن و نوشتن نمي دانستند به راحتي سور كوچك را مي آموختند و حفظ مي كردند.

بنابراين، از آن جا كه سوره هاي طولاني مثل بقره،‌ آل عمران و... در اواخر بعثت نازل شده اند، نسبت به سوره هايي كه در ابتداي بعثت نازل شده اند، طولاني تر و مفصل تر هستند. 
 پي نوشت:
[1] . طباطبايي،  سيد محمد حسين، قرآن در اسلام، مشهد، انتشارات طلوع، ‌بي تا، ص 183، 186.


برچسب‌ها: ارتش، تازه های خبر
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:35 ] [ رضا ]

اخبارتکنولوژی,خبرهای تکنولوژی,هوآوی

همان‌طور که برنامه‌ریزی شده بود، هوآوی گوشی هوشمند جدیدش یعنی Honor 5A را رسما معرفی کرد.

این گوشی نمایشگری ۵.۵ اینچی HD دارد و با یک پردازنده هشت‌هسته‌ای کار می‌کند. رم ۲ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی از دیگر مشخصات این گوشی هستند.

 دوربین پشت گوشی هوشمند جدید هوآوی ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین جلوی آن ۸ مگاپیکسلی است. همچنین این گوشی از باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری بهره می برد. Honor 5A قابلیت پشتیبانی از دو سیم‌کارت و همچنین شبکه‌ی ۴G را دارد.

برای کسانی که مایلند ابعاد دقیق این گوشی را بدانند،‌ ابعادی معادل ۸.۴۵ × ۷۷.۱ × ۱۵۴.۳ میلی‌متر گزارش شده است. همچنین اخبار از وزن ۱۶۸ گرمی این گوشی می‌گویند.
درمورد نحوه‌ی عرضه‌ی Honor 5A هم باید گفت قیمت آن حدود ۱۰۵ دلار است و رنگ‌های موجود برای این گوشی تنوع نسبتا بالایی دارد؛ این رنگ‌ها شامل سفید، طلایی، زرد، صورتی، آبی و مشکی می‌شود. گوشی جدید هوآوی از ۲۸ خرداد در چین در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:34 ] [ رضا ]

امیر سرتیپ دوم عباس‌زاده اقدامات و برنامه‌های بنیاد تعاون ارتش را تشریح کرداعطای بیش از 4500 وام مسکن به کارکنان آجا/ تحویل 10 هزار واحد مسکونی ظرف سه سال به کارکنان ارتش

امیر سرتیپ دوم عباس‌زاده با برشمردن اقدامات صورت گرفته در بنیاد تعاون آجا، اقدامات صورت گرفته در راستای تامین مسکن کارکنان، برنامه‌های آینده کمک به تامین مسکن کارکنان عضو طرح حکمت مسکن، اقدامات صورت پذیرفته در راستای ارائه خدمات و معیشت، برنامه‌های آینده بنیاد تعاون در بخش خدمات معیشتی و اقدامات صورت پذیرفته درجهت تولید ثروت در راستای کمک به اهداف بنیه دفاعی ارتش را تشریح کرد.

رئیس بنیاد تعاون ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه برای تامین مسکن کارکنان ارتش بیش از 4500 فقره وام مسکن به کارکنان آجا در سال 95 اعطا شد، گفت: بنیاد تعاون آجا در پروژه‌های عمده و عظیم واحدهای مسکونی به ویژه در پروژه‌های چیتگر و شهید بهشتی با شرکت‌های معتبر عمرانی داخلی قرارداد منعقد کرده و مقرر است در مدت 3 سال حدود 10000 واحد مسکونی ساخته و مورد بهره برداری قرار گیرد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ یک شنبه 28 خرداد 1396 ] [ 23:32 ] [ رضا ]

سی‌بی‌اس مدعی شد

رویارویی آمریکا و ایران در تنگه هرمز

شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا روز چهارشنبه به نقل از مقامات نظامی این کشور مدعی رویارویی مجدد نظامیان این کشور با نیروهای ایرانی در تنگه هرمز شد.

 ،منابع نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند که یک کشتی جنگی ایرانی در طول شب به سمت یک بالگرد نظامی که دو کشتی نیروی دریایی آمریکا را همراهی می‌کرده، نور لیزر نشانه رفته‌اند.

نیروی دریایی آمریکا این اقدام را «ناامن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرده است.

به گفته مقام آمریکایی، طرف ایرانی یک کشتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده و طرف آمریکایی ناوشکن «یو.اس.اس کول» و کشتی تهاجمی «یو.اس.اس. باتان».

در گزارش سی‌بی‌اس به واکنش نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 16:41 ] [ رضا ]
ناوهای جنگی دو کشور ایران و چین روز یکشنبه 28خرداد در آبهای تنگه هرمز و دریای عمان مانور و تمرین مشترک نظامی برگزار می کنند.
 
به گزارش صدای ایران فرمانده منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب در گفت وگو مشترک با فرمانده ناوگروه 1500 اعزامی چین دراسکله نظامی بندرعباس اظهار کرد: این مانور وتمرین مشترک نظامی در آبهای حوزه شرق تنگه هرمز تا شمال اقیانوس هند برگزار خواهد شد.
 
دریا دار امیر حسین آزاد هدف از برگزاری این تمرین مشترک نظامی را تبادل تجارب نیروهای دریایی دوکشور عنوان کرد و افزود: امروز سطح روابط سیاسی و دیپلماسی دفاعی ایران و چین در راستای تامین امنیت و حفاظت از آبهای حوزه اقیانوس هند و چهار راه دریایی به گونه ای است که هم پوشانی دفاعی و امنیتی دارد.

 


برچسب‌ها: ایران ، چین ، ناوگروه ، نیروی دریاییتازه های خبر
ادامه مطلب
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 16:39 ] [ رضا ]

 

 

شعر شب قدر,مراسم شب قدر

شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است

 

شب قدر برترین و مهم‌ترین شب سال  در فرهنگ اسلامی است. بنابر روایتی از پیامبر(ص)، شب قدر از موهبت‌های خدا بر مسلمانان است و هیچ‌یک از امت‌های پیشین از این موهبت برخوردار نبوده‌اند. در قرآن کریم، سوره‌ای کامل به توصیف و ستایش شب قدر اختصاص یافته و بدین نام (سوره قدر) خوانده شده است. در این سوره، ارزش شب قدر بیشتر از هزار ماه دانسته شده است.آیات یکم تا ششم سوره دخان نیز به اهمیت و رخدادهای شب قدر می‌پردازد.


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
ادامه مطلب
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 16:32 ] [ رضا ]

 

ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری خلق چین در منطقه یکم امامت نیروی دریایی راهبردی ارتش(بندرعباس) پهلو می گیرد.

به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوگروه کشور چین متشکل از دو فروند ناو رزمی و یک فروند ناو پشتیبانی به همراه یک بالگرد فردا پنج شنبه 25 خرداد در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس پهلو گرفت


این ناوگروه جهت انجام فعالیت های آموزشی، در چند روز گذشته در بندر کراچی پاکستان نیز پهلو گرفته بود.
پیش از این برای نخستین بار در روابط نیروهای دریایی دو کشور، در اسفند 1391 نیز ناوگروه 24 نیروی دریایی راهبردی ارتش ایران به بندر ژانگ ژیانگ چین اعزام و با استقبال مقامات نیروی دریایی کشور چین روبرو شده بود.
همچنین در تاریخ 29 شهریور 93 ناوگروه هفدهم نیروی دریایی ارتش چین در منطقه یکم امامت نداجا پهلوگرفته بود.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ جمعه 26 خرداد 1396 ] [ 16:28 ] [ رضا ]

Image result for ‫صیاد شیرازی‬‎

 

صیاد شیرازی‌؛ امیر شجاع

سپهبد علی صیاد شیرازی  در ۲۳ خرداد۱۳۲۳   در  شهرستان درگز از توابع استان خراسان رضوی متولد شد. او فرمانده اسبق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و عضو شورای عالی دفاع بوده‌است. صیاد شیرازی پس از ۳۲ سال خدمت در یگانهای مختلف نیروی زمینی ارتش در تهران و مقابل درب منزلش،در 21 فروردین 1378  به دست منافقین، شهید شد. 
او در مهر ماه سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد رئیس شورای‌عالی دفاع از سوی امام خمینی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی منصوب شد. وی در ۲۳ تیرماه ۱۳۶۵ طی حکمی از سوی حضرت امام خمینی به عضویت‏شورای‌عالی دفاع منصوب شد. به‌دنبال مسئولیت خطیر شهید صیاد شیرازی در شورای‌عالی دفاع، با درخواست رئیس شورای‌عالی دفاع و موافقت حضرت امام‏خمینی در مردادماه سال ۱۳۶۵ مسئولیت فرماندهی نیروی زمینی ارتش به برادر دیگری واگذار شد. سپس در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۶ به همراه تعدادی دیگر از فرماندهان ارتش با پیشنهاد رئیس شورای‌عالی دفاع و موافقت امام خمینی به درجه سرتیپی ارتقای مقام یافت. آن شهید در مهرماه سال ۱۳۶۸ به درخواست رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم ‏رهبری و فرماندهی کل‏قوا به سمت معاونت ‏بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح منصوب شد. امیر شجاع سپاه اسلام در شهریورماه سال ۱۳۷۲ با حکم فرماندهی معظم کل قوا به سمت جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح منصوب شد. صیاد شیرازی در 16 فروردین ۱۳۷۸ همزمان با عید خجسته غدیر با حکم مقام معظم فرماندهی کل قوا به درجه سرلشگری نایل آمد.


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:58 ] [ رضا ]

جانشين فرمانده كل ارتش گفت: امروز، دشمن جوانان و بنيان خانواده‌هاي ما را با هزينه‌هاي هنگفت مورد تهاجم فرهنگي قرار داده است. به گزارش مهر، امير احمدرضا پوردستان در ادامه سخنان خود، امريكا را دشمن هميشگي جمهوري اسلامي ايران خواند و گفت: داعش و گروه‌هاي تكفيري ساخته و پرداخته امريكا و رژيم صهيونيستي هستند. لذا اينكه مي‌بينيد در حوادث اخير، تروريست‌ها به حرم مطهر امام راحل و مجلس شوراي اسلامي حمله كردند هدف‌شان نشانه رفتن ولايت فقيه و مردمسالاري ديني ما بود كه نشان از كينه‌توزي‌هاي امريكا دارد چرا كه انقلاب ما حرف‌هاي جديدي براي زدن دارد و آنها نمي‌خواهند اين حرف‌ها در دنيا شنيده شود.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:57 ] [ رضا ]

معاونت فناوری اطلاعات ارتش جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد اقدام به فراخوان همکار تحقیقاتی در قالب کسر خدمت سربازی برای دانشجویان و نخبه های دانشگاه کشور نماید.

داوطلبین جهت شرکت در این طرح لازم است اطلاعات لازم را از طریق سایت ارتش کسب و نسبت به تکمیل و ارسال فرم های مربوطه اقدام نمایند.

 


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:55 ] [ رضا ]

دی سایت نوشت: عربستان سعودی و متحدان آن روابط خود را با قطر قطع کرده اند. اما علت این اقدام چه بوده و چه پیامدهایی برای قطر دارد؟

به گزارش انتخاب، امیرنشین قطر دارای دولت سلطنتی بوده و ثروتمندترین کشور روی زمین است، قوانین شریعت را اعمال می کند و اکنون از سوی چهار کشور جهان عرب طرد و منزوی شده است. علت اصلی این امر عمدتاً به مبارزه بر سر برتری در خاورمیانه بر می گردد.

هم اکنون دو قدرت تلاش دارند تا شبه جزیره عربستان را زیر نفوذ سیاسی خود بیاورند: عربستان سعودی و ایران. این  مناقشه در درجه اول دارای انگیزه های دینی و مذهبی است، اما همچنین با تحولات دوران اخیر نیز ارتباطی تنگاتنگ دارد.

مناقشه ای در حال شدت گرفتن...


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:52 ] [ رضا ]

به گزارش سرویس بین المللخبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی النشره لبنان،سفیر سوریه در بغداد گفت: ایران تنها کشوری است که در کنار سوریه و عراق علیه تروریسم ایستاد.
صطام جدعان الدندح سفیر سوریه در عراق ضمن محکوم کردن اقدامات تروریستی و جنایتکارانه اخیر در تهران تاکید کرد: سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سیاست روشن و آشکاری است که تنها هدفش ایجاد بی ثباتی و نا امنی در منطقه است.
 وی افزود: اقدام آمریکا در هدف قرار دادن نیروهای دوست و هم پیمان و نیروهای ارتش سوریه در  این کشور دلیل روشنی بر این مطلب است که سیاستهای آمریکا در جهت ایجاد نا امنی در منطقه است. وی تاکید کرد: ما عملیات تروریستی جنایتکارانه در تهران را به شدت محکوم می کنیم البته ما از همان ابتدا می دانستیم این عملیات جنایتکارانه به کشورهای همسایه منتقل خواهد شد. این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که صادقانه در زمینه مبارزه با تروریسم در کنار سوریه و عراق ایستاد به همین علت این گروههای تروریستی، جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار می دهند.


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:49 ] [ رضا ]
به گزارش آوای رودکوف به نقل از خبرگزاری فارس؛ شبکه «سی‌بی‌اس» آمریکا روز چهارشنبه  به نقل از مقامات نظامی این کشور مدعی رویارویی مجدد نظامیان این کشور با نیروهای ایرانی در تنگه هرمز شد.

منابع نظامی آمریکایی مدعی شده‌اند که یک کشتی جنگی ایرانی در طول شب به سمت یک بالگرد نظامی که دو کشتی نیروی دریایی آمریکا را همراهی می‌کرده، نور لیزر نشانه رفته‌اند.

نیروی دریایی آمریکا این اقدام را «ناامن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرده است.

به گفته مقام آمریکایی، طرف ایرانی یک کشتی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی بوده و طرف آمریکایی ناوشکن «یو.اس.اس کول» و کشتی تهاجمی «یو.اس.اس. باتان».

در گزارش سی‌بی‌اس به واکنش نیروهای آمریکایی اشاره‌ای نشده است.

برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:47 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:44 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:43 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:41 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:40 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:39 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:37 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: ارتشتازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:35 ] [ رضا ]

Image result for ‫ارتش‬‎


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 22:33 ] [ رضا ]

 

فرمانده ناوگروه چهل ششم نیروی دریایی ارتش بیان کرد:

رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن

فرمانده ناو گروه چهل و ششم نیروی دریایی ارتش از رهگیری و شناسایی ۶۸۰ فروند واحدهای نظامی و غیرنظامی در خلیج عدن خبر داد.


برچسب‌ها: اخبارارتشتازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 خرداد 1396 ] [ 21:51 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->