تازه های خبر
متنوع و مفید 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان تازه های خبر و آدرس letka7.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





افسران - بند پوتینت را محکم ببند...

 

بند پوتینت را محکم ببند
محکم تر از قبل...
این روزها عرصه جنگ نرم نیازمند من و توست... بنگر به خودت
رزم جامه پوشیده ای
لباس سربازان بر تن داری
مبادا یادت برود که تو سربازی
آن هم سرباز مهدی فاطمه
حواست باشد سرباز..
نکند گول صفحات مجازیش را بخوری؟!..
حواست باشد
نکند گول خواهر و برادر گفتن های مجازیش را بخوری؟!...
مبادا سرباز بودنت را فراموش کنی
نکند سَر باز بزنی از سرباز بودنت؟!
سرباز یعنی سرت را ببازی به پای
اعتقاداتت
شرفت
دینت
مانند سربازانی که هشت سال در مقابل دشمنشان با سلاح ایمان ایستادند...
این روزها زیاد آه شهادت می کشیم
زیاد نق به جان خدا میزنیم برای نرفتنمان... چون سلاح ایمانمان می لنگد.
چون سلاح ایمانمان در بین صفحات مجازی گم شده است
خلاصه مهدی فاطمه سربازانی
می خواهد که از سَر باز بودن
سَر باز نزنند
بلکه
سر ببازند به پای سرباز بودنشان...


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ پنج شنبه 25 آذر 1395 ] [ 20:16 ] [ رضا ]

افسران - اعجاز علمی حضرت علی(ع)

«ثُم انشأ سبحانه فَتقَ الجواءِ و شقَّ الاَرحاءِ و سَکائِکَ الهَواءِ»
«سپس خداوند سبحان جوها را از هم شکافت و جوانب و ارتفاعات فضا را باز نمود.»
بحث از فضا و مسائل پیرامونی آن در قرن بیستم مورد بررسی قرار گرفت. این در صورتی است که حضرت علی علیه السلام این مبحث و مسائل پیرامونی پیدایش جهان را بیش از هزار و سیصد و اندی سال قبل در فرمایشات خود تشریح نموده اند.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ پنج شنبه 25 آذر 1395 ] [ 20:15 ] [ رضا ]

25 دقیقه پرواز با جنگنده میگ 29

 

روسیه با همکاری یک آژانس گردشگری سوئیسی ، تور گران قیمت پرواز با جنگنده های میگ – 29 را برای علاقه مندان به فناوری های نظامی راه اندازی کرده است .

در این تور که با همکاری آژانس گردشگری Mig Flug  برنامه ریزی شده ، چند فروند میگ 29 آموزشی  مورد استفاده قرار می گیرند . با پرداخت حدود 12 هزار دلار گردشگران می توانند پروازی 25 دقیقه ای را با این جنگنده مافوق سرعت صوت تجربه کنند . برای 20 دقیقه پرواز بیش تر هم گردشگرها باید 2100 دلار پرداخت کنند . این شرکت در توضیحات تور خود اعلام کرده که پروازها به همراه خلبانان زبده جنگنده صورت می گیرد . و گردشگرهای می توانند مانورهای مختلف در پرواز یک جنگنده را تجربه کنند.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:37 ] [ رضا ]

ناخدا یکم سیدمنصور روح‌الامینی فرمانده پایگاه یکم هوادریای بندرعباس از الحاق ۳ فروند بالگرد سلطان دریا(SH3D) با حضور امیر فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران به ناوگان بالگردی نداجا خبر داد.

وی با اشاره به ارتقای توان رزمی این بالگردها، ادامه داد: سیستم پرتاب اژدر و سونار شناسایی زیردریایی‌ها برای نخستین بار بر روی این بالگردها نصب شده است.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: بر روی هر کدام از این ۳ بالگرد، به‌طور مجزا ۵۶ هزار نفر ساعت کار شده است.

فرمانده پایگاه یکم هوادریای بندرعباس بیان کرد: همچنین یک فروند هواناو BH7 نیز پس از ۱۶ هزار نفر ساعت کار به ناوگان هوادریا ملحق شد و به همراه ۴ فروند هواناو دیگر جهت پشتیبانی شناورها برای نخستین بار به گشت‌زنی در آب‌های خلیج فارس پرداختند.

وی افزود: ۲۱ نفر از خلبانان هوادریا به رتبه خلبانی ارتقا یافته و لوح تقدیر خود را از دستان فرمانده کل ارتش دریافت کردند.

ناخدا روح‌الامینی در پایان عنوان کرد: نیروهای مسلح تلاش خود را معطوف داشته‌اند تا مردم در آسایش زندگی کنند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:34 ] [ رضا ]

معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

معرفی پهپاد فوق پیشرفته global hawk ساخت ایالات متحده آمریکا

پهپاد فوق پیشرفته ی گلوبال هاوک (global hawk) ” شاهین جهانی ”  یکی از پهپاد های شناسایی ایالات متحده آمریکا است که برای انجام عملیات های شناسایی و گشت زنی در مناطق مختلف توسط شرکت نورثروپ گرومن طراحی و ساخته شده است . از قابلیت های این پهپاد می توان به قدرت گشت زنی روزانه ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع رو و اسکن منطق مختلف اشاره کرد .

 

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:32 ] [ رضا ]

به گزارش گروه دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، افزایش همکاری های نظامی و تسلیحاتی ایران و روسیه طی ماههای گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته است و سفر وزیر دفاع کشورمان به مسکو و دیدار با رییس جمهور روسیه، سرعت و روند این همکاری ها را افزایش داد به گونه ای که بالاخره طلسم بزرگی چون تحویل سامانه پدافندی اس ۳۰۰ روز ۵ شنبه شکسته می شود.

اما در روزهای اخیر رسانه های روسی مثل خبرگزاری اینترفاکس و روزنامه کامرسانت از علاقه ایران به خرید سامانه دفاع ساحلی Bastion-P خبر داده اند که این درخواست با موافقت مقامات روسی نیز رو به رو شده است.

اما موشکی که ایران به دنبال خرید آن است چه سامانه ای است و چرا دارای اهمیت است؟

 

کابوس صهیونیستها به سواحل ایران میاید+عکس


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:32 ] [ رضا ]

به گزارش گروه دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، روند رو به رشد افزایش دقت و کارآیی موشک های ایران با سرعتی قابل توجه و بدون توجه به قطعنامه ها، تحریم ها و برجام ادامه دارد و در جدیدترین تحولات پیرامون این افزایش بهره وری، سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در جریان نشست “ایران موشکی” در مشهد مقدس که روز یکشنبه برگزار شد، اعلام کرد: «موشک سجیل جدیدی که نسبت به سجیل ۱ شرایط بهتری دارد و دارای هدایت پایانی مسیر است به‌زودی وارد ظرفیت سپاه می‌شود. »

این موضوع از جنبه های مختلف حائز اهمیت و تاثیرات ویژه ای است که در ادامه این گزارش به آن اشاره خواهد شد اما به طور خلاصه می توان اشاره کرد که بحث هدایت موشک های بالستیک در مرحله پایانی یکی از فناوری های خاص محسوب شده که دقت سامانه مورد نظر را شدیدا افزایش داده و باعث می شود تا توان رزمی موشک مورد افزایش قابل توجهی یابد. موشک های بالستیک به صورت معمول دارای شعاع خطای بالایی بوده و این تغییر می تواند پتانسیل رزمی موشک های بالستیک ایرانی را ارتقاء چشمگیری دهد.

 

مشت موشکی 2 هزار کیلومتری سپاه دقیق تر می شود


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:30 ] [ رضا ]

دانلد ترامپ در جدیدترین توئیتهایش به موضوع «خط تولید هواپیماهای اف ۳۵» اشاره کرده است.

او با انتقاد از هزینه های هنگفت خط تولید این هواپیماها تصریح کرد: «برنامه اف ۳۵ و هزینه هایش، از کنترل خارج شده است. امکان این وجود دارد که پس از ۲۰ ژانویه، میلیاردها دلار در هزینه های نظامی و دیگر هزینه ها صرفه جویی شود و این کار انجام خواهد شد».

انتقاد ترامپ از پروژه تولید و ساخت هواپیماهای اف ۳۵ برای شرکت سازنده این جنگنده دردسرساز شد.

به گزارش شبکه سی ان بی سی، به دنبال انتقاد توئیتری ترامپ سهم شرکت «لاکهید مارتین« با افت شدیدی مواجه شده و بیش از سه درصد افت کرده است.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:29 ] [ رضا ]

دو هواپیمای بدون سرنشین جدید در جریان رزمایش نزاجا رونمایی شد.

این دو پهپاد در حوزه رزمی و شناسایی بوده و پهپاد رزمی تحت نام پروژه شهید «قوطاسلو»، امکان حمل موشک های جدید هوا به سطح را نیز دارد.

شهید قوطاسلو یکی از تکاوران تیپ ۶۵ نوهد بود که در سوریه به شهادت رسید.

پهپاد دیگر در حوزه شناسایی و مراقب نیز، به نام «عقاب» نامگذاری شده و ۲۴ ساعت مداومت پروازی دارد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:27 ] [ رضا ]

یک نگاه اجمالی به کره زمین از طریق نقشه یا تصویر گرفته شده از فضا برای درک بزرگی و اهمیت اقیانوس های زمین کفایت می‌کند. اقیانوس ها ۷۲ درصد از سطح سیاره را پوشش داده و حجمی در حدود ۱٫۳۵ میلیارد کیلومتر مکعب را اشغال کرده اند. اهمیت آنها برای حیات بر همگان آشکار است. رازهای بسیاری در اعماق آنها نهفته است که هنوز به کشف نرسیده اند.

 

اندازه عمیق ترین اقیانوس زمین,شناخت عمیق ترین اقیانوس زمین

عمیق ترین اقیانوس زمین، اقیانوس آرام نام دارد

 

به پاس علم نوین، ابزارها و دستگاههای اکتشاف پیشرفته یکی از مسائل دشوار حل و فصل شده است و آن محل قرارگیری عمیق ترین اقیانوس زمین می باشد. این محل، اقیانوس آرام نام دارد که عمق متوسط آن تقریبا ۴۲۸۰ متر بوده و عمیق ترین قسمت شناخته شده (گودال ماریانا) را در میان تمامی اقیانوس ها درون خود جای داده است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:25 ] [ رضا ]

ترفندهای تلگرام , مخفی بودن در تلگرام

 

 یکی از قابلیت‌های تلگرام حالت روح یا حالت مخفی است

همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن‌های مختلفی نظیر موبوگرام، تلگراف، آی‌تله، آی‌گرام و... بر پایه‌ی تلگرام نوشته شده‌اند که قابلیت‌های اضافی‌تری نسبت به نسخه‌ی اصلی دارند. یکی از این قابلیت‌ها حالت روح یا حالت مخفی است. به طوری که هنگام فعال بودن این حالت پیام‌هایی که می‌خوانید به صورت خوانده‌نشده برای مخاطب مشخص می‌شود و اصطلاحاً تیک دوم آن نمی‌خورد. اما این حالت را با استفاده از ترفندی می‌توان دور زد. به عنوان مثال اگر برای شخصی پیامی می‌فرستید اما مطمئن نیستید که شخص واقعاً پیام‌ها را نخوانده یا به استفاده از حالت روح توسط وی مشکوک هستید با بهره‌گیری از این ترفند می‌توانید مچ او را بگیرید و متوجه آنلاین بودن او شوید.

این کار به سه روش قابل انجام است:

روش اول: ارسال پیام صوتی

در تلگرام هنگامی که یک پیام صوتی برای فردی ارسال می‌کنید، تا زمانی که فرد پیام را مطالعه نکرده است، یک نقطه در کنار زمان‌شمار پیام قرار دارد. هنگامی که طرف مقابل این پیام صوتی را گوش می‌کند این نقطه از بین می‌رود. این نکته‌ای است که بسیاری از آن بی‌خبر هستند.

 در نتیجه کافی است بعد از پیام متنی خود یک پیام صوتی با هر محتوایی (حتی یک ثانیه‌ای) برای دوست خود ارسال کنید. به محض این که او پیام صوتی را پخش کند، نقطه از بین می‌رود و متوجه می‌شوید که او آنلاین بوده و چت شما را باز کرده و پیام‌ها را هم خوانده است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:25 ] [ رضا ]

 

امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در مراسم معارف جنگ در مرکز آموزش 05 کرمان با بیان اینکه کشور ایران با داشتن تاریخی غنی و عمیق با هیچ کس جنگ نداشته، اظهار داشت: امروز، نیروهای مسلح ما در آمادگی کامل قراردارند.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه وقایع تاریخی که در جهان رخ می‌دهد دارای آثار سوء و مثبتی است، بیان کرد: در بسیاری از کشورها دولت‌ها و سران آن نسبت به مردم بی‌تفاوت هستند، اما انقلاب اسلامی ایران که برخواسته از قلب مردم است و هدایت آن توسط رهبری بزرگ و الهی صورت می‌گیرد، اینگونه نیست و مردم را ولی نعمت خود می داند.امیر اسماعیلی با اشاره به زمان آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که با ترور توسط منافقان و خیانت بنی‌صدر همراه بود، عنوان داشت: ما به بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتخار می‌کنیم چراکه نمونه آن در دنیا وجود ندارد.وی ادامه داد: نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند ارتش جمهوری اسلامی تاکنون نشان داده اند که اقتدار ما پابرجاست و هیچ دشمنی اجازه تعدی به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران را ندارد. فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان اینکه ارتش 48 هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، عنوان داشت: امروز نیز نیروهای مسلح ما از آمادگی کاملی برخوردار هستند و توسط مقام معظم رهبری به خوبی هدایت می‌شوند.سرتیپ اسماعیلی با بیان اینکه هر کس با آمریکا و دشمن دست بدهد، بدبخت می‌شود و به ضلالت می‌رود، اظهار داشت: شهدا اسطوره و قهرمانان کشور هستند و هر آنچه که در کشور داریم به برکت خون شهدا می باشد.وی با تأکید بر اینکه جوانان باید از کشور دفاع کنند، گفت: نفوذ دشمن در خانواده‌ها را باید جدی بگیریم و با توجه به جوانان و اشتغال آنها پشت سر ولایت حرکت کنیم.فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان گفت: مراقبت اصلی ما باید بر روی مسائل اقتصادی و فرهنگی و نفوذ دشمن باشد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:24 ] [ رضا ]

,تربت امام حسین از نگاه مراجع,خواص تربت امام حسین

 

 تربت امام حسین (ع)

  

یکی از آداب و سنن در نزد شیعه که خیلی هم مورد توجه هست مسئله دعا به درگاه خداوند تعالی است. که خداوند هم در قرآن می فرمایند «أدعونی استجب لکم»(1)بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را .در روایت است که می فرمایند «الدعاء مخّ العبادة» و در کتب حدیثی من جمله کتاب کافی بابی هست راجع به دعا و اهمیت دعا کردن. دعا کردن طلب کمک خواستن از خداوند تبارک و تعالی است در باب تربت حضرت سیدالشهداء علیه السلام در هنگام استفاده کردن از تربت علیه السلام و اکل تربت دعاهایی وارد شده است که انسان از خداوند استمداد می گیرد به واسطه این دعاها به جهت رفع مشکل خصوصا شفا گرفتن و رفع درد و الم.در احادیث متعددی دعاهایی از لسان ائمه معصومین علیهم صلوات الله وارد شده است و توصیه کردند که هنگام استفاده تربت حضرت سیدالشهداء این دعاها را بخوانید که این عمل جزء آداب استفاده از تربت است.مردی از امام صادق علیه السلام سؤال کرد شنیدم شما فرموده اید که تربت امام حسین علیه السلام دواء است و شفاء می دهد حضرت فرمودند بلی چنین است ، چه شده تو را ، گفت من از تربت امام خوردم ولی نفعی نبرده ام از آن، امام فرمودند که آیا دعائی قبل از آن خواندی ، گفت خیر چه دعائی وقت خوردن تربت بخوانم ، حضرت فرمودند : قبل از هر چیزی تربت را ببوس و به چشمانت بگذار و اندازه یک نخود بیشتر نخوری که اگر بیشتر بخوری مثل اینکه گوشت ما را خوردی و سپس بگو ، خدایا به حق ملکی که این خاک را قبض کرد و به دست گرفت. و به حق ملکی که آن را در نزدش نگه داشت. و به حق آن وصی که در این خاک حلول کرد که مراد امام حسین علیه السلام است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:23 ] [ رضا ]

 

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) ضمن اعلام پایان رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) نیروی زمینی ارتش گفت: این رزمایش که بزرگترین رزم تاکتیکی یکان های واکنش سریع نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بود، با دستیابی به کلیه اهداف مورد نظر پایان یافت.به گزارش ستاد فرهنگی تبلیغی رزمایش محمد رسول الله (ص) وی در ادامه کسب مجموعه ای از دستاوردهای ارزشمند و اثربخش در حوزه رزم زمینی پس از طی مراحل تاکتیکی و عملیاتی و تحت نظارت کارشناسان و داوران نیروهای مسلح را از جمله دستاوردهای موفقیت آمیز این رزمایش دانست.سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) افزود: اجرای تاکتیک های جدید رزمی با بهره گیری از انواع سلاح های بومی، کسب تجربه توسط نیروهای جوان، اشراف اطلاعاتی به وضعیت منطقه، ارتقای مهارت های تخصصی در رسته های مختلف رزمی از دیگر دستاوردهای مهم این رزمایش بود.وی همچنین تصریح کرد: شعار محوری «امنیت منطقه و صلح پایدار در سایه اقتدار دفاعی و وحدت اسلامی» که شعار اصلی این رزمایش بود؛ قطعا با همراهی و اعتقاد کشورهای منطقه و بی نیازی از حضور بیگانگان و امکان هم افزایی و یکپارچگی قدرت های منطقه ای در مقابل هرگونه تهدید عینیت خواهد یافت و نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سایر نیروهای مسلح در راستای تحقق این هدف و برقراری صلح و ثبات و حفظ امنیت در منطقه بر ارتقای روزآمد و روزافزون توانمندی ها و قدرت بازدارندگی خود ادامه خواهد داد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:22 ] [ رضا ]

حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق

افسران - حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق

یٰا أَیُّهَا اَلَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اَللّٰهَ یَنْصُرْکُمْ وَ یُثَبِّتْ أَقْدٰامَکُمْ
#حلب هم آزاد شد به برکت استقامت در راه حق


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:21 ] [ رضا ]

حلب را خدا آزاد کرد نه کدخدا

افسران - حلب را خدا آزاد کرد نه کدخدا

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:21 ] [ رضا ]

خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سربازان حضرت روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

افسران - خرمشهر را پس گرفتیم فلوجه و حلب را هم پس گرفتیم به زودی سپاه روح الله قدس را پس میگیرد از شیاطین زمان

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:21 ] [ رضا ]
چهارمین رزمایش محمدرسول الله(ص)-
نیروی زمینی ارتش در رزمایش‌های گذشته خود به آزمون توان عملیاتی یگان‌های خود با توجه به تهدیدات منطقه‌ای و آزمایش آخرین دستاوردهای تسلیحاتی در حوزه دفاع زمینی پرداخته است.
 نیروی زمینی یکی از مهمترین ارکان نیروی مسلح هر کشوری محسوب می‌شود. هرگاه در جریان منازعات نیروی زمینی کشور الف وارد کشور ب شود و بخشی از مناطق آن کشور را تحت کنترل و اراده سیاسی خود درآورد، این به منزله تصرف آن منطقه محسوب می‌شود. از این رو اهمیت نیروی زمینی نسبت به دیگر نیروها بیشتر و حضورش در عرصه منازعات به مراتب حیاتی‌تر است.
 
این در حالی است که هجوم جنگنده‌ها در جریان منازعات در ورای مرزها هیچ‌وقت به مثابه تصرف کشور مورد تهاجم قرار گرفته محسوب نمی‌شود و تنها بخشی از اراده کشور مهاجم را در قالب تخریب و وارد کردن خسارات به کشور دیگر تحمیل می‌کند.
 
به هر میزان که نیروی زمینی قدرتمند باشد در واقع نشان از میزان قدرت ارتش آن کشور دارد، برای نمونه ارتش کشوری همچون عربستان، که از این حیث ضعیف است و از نیروی انسانی شجاع، تاکتیک پذیر و زبده برخوردار نیست، نمی‌تواند در عرصه منازعات بردی داشته باشد.
 
اگرچه کارشناسان نظامی نیروی زمینی را نیرویی انسان‌محور می‌دانند، اما از آنجا که در عصر کنونی سلاح‌ها و بمب‌های متنوعی برای تخریب گسترده نیروهای پیاده به‌وجود آمده است، این نیرو نیز برای دفاع و پیشروی نیازمند تجهیزات آفندی و پدافندی فنی، تخصصی و پیچیده است که می‌توان عنوان کرد نیروی انسانی و تجهیزات مهمترین ارکان این نیرو را تشکیل می‌دهند.
 
رزمایش‌های نزاجا؛ از تاکتیک‌های ابداعی متاثر از تهدیدات منطقه‌ای تا عملیاتی شدن آخرین دستاوردهای تسلیحاتی

امروزه مهمترین شاخصه‌هایی که یک نیروی زمینی را در صدر توان رزمی قرار می‌دهد، عبارتست از سرعت و تحرک بالا، آرایش سریع، اتکا به نیروی متخصص، رصد لحظه به لحظه و تدبیر مقابله با تهدید، ارتقای ضریب اطلاعاتی و عدم غافلگیری، و از همه مهمتر وحدت در اجرای عملیات است که هر نیرویی به این مولفه‌ها مجهز باشد، در صحنه نبرد کارآیی لازم را برای نیل به اهداف سلسله مراتب خواهد داشت.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:20 ] [ رضا ]
یک روزنامه عرب زبان نوشت:‌ مجله اکونومیست دو ماه پس از مقاله «ویرانی مصر» و دو روز پس از مقاله‌اش علیه ایران و عربستان مبنی بر اقدام این دو کشور در به راه انداختن جنگ‌های نیابتی-مذهبی از زبان وزیر خارجه بریتانیا، اکنون از فروپاشی سیاست خارجی رژیم سعودی سخن می‌گوید؛ اما به راستی دقیقا چه اتفاقی افتاده است؟ و چرا الان؟
 

شکست سعودی‌ها؛ از جنگ «نظامی» تا جنگ «نفتی» به نقل از رأی الیوم، در هفته جاری حکومت عربستان سعودی دو ضربه سخت از بریتانیا دریافت کرد؛ حکومتی که عربستان آن را جایگزین «آمریکای ترامپ» به حساب آورده و تکیه شدیدی بر دوستی و حمایت آن دارد. ضربه دوم هم ضربه‌ای رسمی بود که در میدان رسانه به این حکومت وارد شد.

نخستین ضربه در میدان سیاست بود که «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه بریتانیا به سعودی‌ها وارد کرد. او نه تنها ایران و عربستان را به راه اندازی جنگ‌های نیابتی در خاورمیانه متهم بلکه اعلام کرد که پادشاهی سعودی به دنبال گسترش تفکر وهابیت در جهان است! با وجود چنین اظهارات تندی، وی طی سفر به ریاض حاضر به عذرخواهی نشد!.

ضربه دوم را مجله قدیمی اکونومیست، که در بین جوامع غربی معتبر است، به رژیم سعودی زد. این مجله طی مقاله‌ای تحلیلی که در شماره اخیرش در جمعه گذشته به چاپ رسید، بیان کرد که حکومت سعودی با شکست‌هایی در تمام جبهه‌ها اعم از یمن، سوریه، لبنان،‌ عراق و همینطور «اوپک» مواجه شده است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:19 ] [ رضا ]

افسران - سالروز ازدواج پیامبر مهربانی و بانوی آینه و آفتاب..

 

خلقت آسمان ها نشانه است..
اختلاف رنگ ها و زبان هاتان نشانه است..
خوابیدنتان در شب و معاشتان در روز نشانه است..
باران نشانه است..
و اینکه از خودتان برایتان #زوج قرار دادیم #نشانه است..
#سکون نشانه است..
اینکه زوجیت میانتان #مودت و #رحمت می آورد،نشانه است...
#دوتا-شدن نشانه است..
وقتی قدم های دو نفر تا بهشت #یکی شود و همراه و #همسر شدن،نشانه است..
سالروز ازدواج حضرت خدیجه و حضرت محمد صلی الله علیه و اله مبارک..


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:19 ] [ رضا ]

افسران - اندر نصیحت های پدرانه ی امام جامعه ولی صد حیف ...


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:19 ] [ رضا ]

افسران - در کربلا حسین (( ح س ی ن )) شد.

 

در کربلا حسین (( ح س ی ن )) شد.
برای خـــــــــــدا ...
برای دیــــــــن ...
برای مــــــــا ....!!!
آری ... بــــــــرای مــــــــا..!!
که اگر چنین نمی کرد هــــــــــــــــرگز کسی راه به خــــــــــــــــدا نمی بـــــــــــــــرد.
چه امــــــــام مهــــــــربانی ...!!!
امــــــــا... مــــــــا چــــــــه شــــــــدیم ..!!

خــــــــدایــــــــا !!
ما را قــــــــدردان حسیــــــــن علیه السلام قرار ده
و شرمنده اهــــــــل بیــــــــت علیهم السلام نگردان.!
یا ارحــــــــم الــــــــراحمین


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:18 ] [ رضا ]

با فرض براینکه رژیم صهیونیستی یک روز بخواهد اقدام نظامی انجام دهد؛ موشک های ایرانی اثری از شهرهای مهم سرزمین های اشغالی باقی نخواهند.

قدرت آتش ویرانگر نیروهای مسلح ایران/موشک های بالستیک چگونه


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:17 ] [ رضا ]

 بعد از جنگ، ايران به آزمايش موشک هايی با سوخت مايع روی آورد و از جمله موشک SCUD-B كه به وسيله مهندسی معكوس ساخته شده بود. نمونه بومی موشک اسكاد-بی به نام شهاب-1 شناخته می شد كه دوباره طراحی و ساخته شده بود.

سایه شهاب1 بر سر گنبدآهنین/ وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های ایرانی+ تصاویر


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:17 ] [ رضا ]

شهیدان موشکی قدرت بازدارندگی کشور را افزایش دادند/ ترامپ در دوران تبلیغات حرف‌های گنده‌تر از دهانش می‌زد

 


رئیس ستاد کل نیروهای مسلح:
 آن فرد جدیدی که این روزها به صحنه قدرت آمده در دوره تبلیغات حرفای بزرگتر از دهانش میزد که اگر من بودم در برابر دستگیری ملوانان در خلیج فارس چنین می کردم و چنان می کردم! شکر زیادی خورده است.
  بگذار از راه برسی بعد از فرماندهان نیروی دریایی‌ات بپرس که ملوانانش در زمان دستگیری روی قایق‌ها چه کار کردند؟
  تهدید ایران در تنگه هرمز تنها یک شوخی است.
 در سال‌های گذشته ایران در حلب برای سوریه صنعت موشکی ایجاد و موشک تولید کرد که در جنگ ٣٣ روزه علیه اسرائیل به کار رفت.
  ملت شاید نداند در پنج سال گذشته کارهای بسیار عظیمی در شمال غرب کشور انجام شده و شاهد درگیری با دشمنان بوده‌ایم.

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:16 ] [ رضا ]

افسران -  رهبر معظم: سفارش من به جوانها این است که با چشم باز نگاه کنید هر حرفی را از هر گوینده‌ای نپذیرید. حرف امام را حجّت بدانید؛ نگاه کنید ببینید امام چه می گفت.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ چهار شنبه 24 آذر 1395 ] [ 13:15 ] [ رضا ]

طرح‌های گسترده ژنرال‌های ایران برای حضور در آب‌های بین‌المللی

 

روزنامه انگلیسی «دیلی استار» در گزارشی به قلم «هنری هالوی» تحلیلگر خود در زمینه «برنامه‌ریزی ایران برای حضور قدرتمند در غرب آسیا و آب‌های آزاد» نوشت: ایران اینک با طرح‌ و برنامه‌ریزی ژنرال‌های خود برای حضور در آب‌های منطقه و مواجهه احتمالی با آمریکا خودستایی می‌کند.

بر اساس این گزارش، تنش بین واشنگتن و رقیب دیرینه‌اش ایران، در سال جاری منجر به چند برخورد دریایی شد. ایران در این گیر و دار آمریکا را تهدید کرد که جنگنده‌هایش را سرنگون می‌سازد و اینک نیز مدعی (نوعی) برنامه نظامی شده که مؤثرتر از به‌کارگیری احتمالی سلاح اتمی است.

به نوشته این روزنامه، برنامه‌ریزان نظامی ایران اعلام کرده‌اند که طرح گسترده‌ای را برای افزایش قابلیت‌های دریایی ریخته‌اند.

این کشور در اوائل سال جاری فیلمی نشان داد که در آن کشتی جنگی آمریکایی در امواج خروشان و بزرگ غرق شده است. آنها حتی با خودستایی از آمادگی‌شان برای نبرد علیه «آمریکای شیطان» خبر دادند.

ایران در ماه اکتبر سال جاری نیز رزمایش سه روزه‌ای را برای نمایش قدرت نظامی برگزار کرد.

 


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:10 ] [ رضا ]

 

به گزارش میلیتاری نیوز، این منبع گزارش داد که رژیم صهیونیستی درخواست خرید ۱۷ جنگنده ‘اف- ۳۵’ را به این کشور ارائه خواهد داد.
براساس این گزارش با خرید این گروه از جنگنده های’اف- ۳۵’ این رژیم در مجموع ۵۰جنگنده از این نوع را در اختیار خواهد داشت.

رژیم صهیونیستی اولین گروه از این جنگنده ها را در ماه گذشته میلادی تحویل گرفت.

رادیو رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که خرید این جنگنده ها با توجه به افزایش کمک های نظامی آمریکا بالغ بر ۳۸ میلیارد دلار تا سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸ به این رژیم صورت می گیرد.
بنیامین نتانیاهو در گفت و گو با این رادیو گفته بود که این رژیم قصد دارد از طریق این کمک ها تجهیزات نظامی و دفاعی خود در برابر دشمنانش را افزایش دهد تا بقای خود را در دهه های آینده تضمین کند.
جنگنده های ‘اف- ۳۵’ همانند موشک های ‘اس -۳۰۰’ قادر به پرواز بدون اینکه پدافند ضد هوایی آنها را رصد کنند، هستند.
جنگنده های’ F-14′ و همچنین’ F-35′ جزو گران‌ترین جنگنده ها محسوب می‌شوند و دلیل اصلی بازنشستگی زودهنگام F_14از نیروی هوایی آمریکا نیز همین موضوع بوده است.
در کل هزینه تمام‌شده پروژه F-35 که با مشارکت اعضای ناتو و رژیم صهیونیستی در حال پیگیری است چیزی در حدود یک تریلیون دلار یا هزار میلیارد دلار برآورد شده است که البته این هزینه هرسال نیز در حال افزایش است.

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:8 ] [ رضا ]

مواضع راهبردی-نظامی ایران درحال تقویت است/ ایران، روسیه و چین در صدر کشورهای تهدید کننده‌ آمریکا

 

به گزارش میلیتاری نیوز، اندیشکده «هریتیج» در آخرین گزارش خود پیرامون توان نظامی آمریکا در برابر تهدیدهای بالقوه و موجود نوشت: تمام شاخه‌های نظامی آمریکا از نیروی زمینی،دریایی و هوایی گرفته تا تفنگداران دریایی به قدری تحلیل رفته‌اند که قادر به پیروزی در دو نبرد همزمان منطقه‌ای نیستند.

اندیشکده پرنفوذ «هریتیج» که نزدیک به جناح جمهوریخواهان آمریکاست، در گزارش ۴۰۹ صفحه‌ای با اشاره به کاهش تعداد پرسنل نظامیان آمریکا نوشت: نیروی دریایی آمریکا به عنوان بزرگترین ناوگان هواپیمابر جهان، اینک ۲۷۴ کشتی جنگی در اختیار دارد اما برای استفاده از ظرفیت کلی نیاز به ۳۴۶ کشتی جنگی دارد.

در بخش دیگر از این گزارش در زمینه کشورهای درجه نخست تهدید علیه آمریکا آمده است: «روسیه،چین و ایران در این رده بندی به عنوان کشورهای “مهاجم” نام گرفته‌اند. تمام کشورهای یاد شده به عنوان “تهدید درجه بالا” علیه منافع حیاتی آمریکا نام گرفته شده‌اند.»

در نمودارهای منتشر شده در این گزارش وضعیت مواضع نظامی آمریکا، ثبات سیاسی و وضعیت زیر ساخت‌ها «متوسط» ارزیابی شده است.

در این گزارش همچنین در زمینه قابلیت‌های تهدیدی، «روسیه تهدید نیرومند» و «ایران» در رتبه دوم به عنوان کشور در حال جمع آوری توان تهدید عنوان شده است.

در بخش دیگر این گزارش درباره ایران آمده است: ایران و شاخه‌های نیابتی‌اش در سطح خاورمیانه در صورت افزایش توانمندی‌ها تهدید بزرگتری بر آمریکا به نسبت زمان حاضر خواهند بود. این مسئله در زمان نهایی شدن توافق اتمی ایران در سال ۲۰۱۶ و توسعه موشک‌های بالستیک و زیرساخت‌های مرتبط با آن عنوان شده بود.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:6 ] [ رضا ]

 

به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش تعدادی از دستاوردهای جدید این نیرو با حضور امیر سید عبدالرحیم موسوی جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در محل ستاد این نیرو برگزار شد.

پروژه رادار LPI (طراحی و ساخت رادار سطحی نظامی)، پروژه رادار سپر دریا (بهینه‌سازی، رفع اشکال، انتقال و شبکه کردن سامانه رادار هوایی سپر دریا)، پروژه حوضچه کشش (طراحی و ساخت حوضچه کشش جهت تست دینامیکی شناور)، پروژه ثامن (طراحی و ساخت سامانه کنترل آتش سطحی و هوایی ناوهای موشک‌انداز و کلاس جماران)، پروژه مرصاد (ثبات) (ساخت ثبات دیجیتال اژدر مارک ۴۶)، پروژه طوفان‌ساز (طراحی و ساخت سامانه شبیه‌ساز آموزش بقا در دریا)، پروژه کمپارتمانت (طراحی و ساخت شبیه‌ساز کنترل صدمات یگان‌های شناور و پروژه ESM (سامانه جمع‌آوری پنهان اطلاعات که بر روی پهپاد نصب می‌شود) از جمله دستاوردهای جدید نداجا بود که امروز رونمایی شد.


ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:5 ] [ رضا ]

 

به گزارش میلیتاری نیوز به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر کوژین» دستیار رئیس جمهور روسیه در زمینه همکاری های فناوری نظامی اعلام کرد امروز اعلام کرد روسیه درباره فروش تسلیحات تهاجمی به ایران مذاکره نمی کند.

وی در جمع خبرنگاران گفت: درخواست های بسیار زیادی از آنها دریافت می شود اما همانطوری که می دانید محدودیت هایی در رابطه با تسلیحات تهاجمی وجود دارد. به این دلیل هیچگونه مذاکراتی انجام نمی شود و این موضوع مذاکرات برای آینده خواهد بود.

دستیار رییس جمهور روسیه همچنین گفت:ایران بهای قرارداد تحویل سامانه های موشکی اس ۳۰۰ را بطور کامل پرداخت کرده و این قرار داد پس از اجرا بسته شده است.

دستیار ریاست جمهور روسیه در زمینه همکاری های فناوری نظامی و درخواست ترکیه برای خرید سامانه ضد موشکی از روسیه گفت هیچگونه مذاکرات و تصمیم گیری درباره تحویل سامانه موشکیدفاع هوایی اس ۳۰۰ به ترکیه صورت نگرفته است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:4 ] [ رضا ]

 

به گزارش سرویس دفاع و امنیت میلیتاری نیوز، امروزه در میادین نبرد هوایی، زمینی و دریایی بحث شناسایی سیگنالهای راداری و شناسایی، مکان یابی و آنالیز این اطلاعات از جمله مهمترین امور محسوب می شود که به آن Electronic Support Measures (ESM) گفته می شود و در جهان علوم ارتباط نظامی یکی از عبارت های بسیار پر کاربرد و پربحث  است.
به زبان ساده کار سامانه های ESM این است که با جستجو در فضای نبرد، هرگونه سیگنال مخابراتی، امواج ماهواره ای یا راداری دشمن را شناسایی کرده و اقداماتی مثل کشف و رهگیری، ضبط و آنالیز و کشف منبع تشعشع را انجام داده و در صورتی که این امواج به عنوان متخاصم شناسایی شده و قرار به نابودی آنها باشد، اطلاعات مورد نظر به سرعت در اختیار سامانه های سلاح قرار گرفته و به سمت منبع امواج، اجرای آتش می شود.

برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:3 ] [ رضا ]

 

به گزارش میلیتاری نیوز، «ولادیمیر کوژین»‌ دستیار رئیس‌جمهوری روسیه امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، «ایران تعهدات مالی خود را در قرارداد تحویل سامانه‌های «اس-۳۰۰» به طور کامل به انجام رسانده است».

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، کوژین تأکید کرد: «ما در روسیه نیز تحویل سامانه‌های اس-۳۰۰ به ایران را به اتمام رسانده‌ایم. این قرارداد به طور کامل اجرا شده و طرف ایرانی تمام پرداخت‌های موظف خود را انجام داده است و همچنین شکایتی که در این رابطه مطرح شده بود نیز پس گرفته شده است».

بر اساس این گزارش، روسیه در سال ۲۰۰۷ میلادی، قراردادی برای تحویل سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۳۰۰» با ایران به امضا رساند. این قرارداد در سال ۲۰۱۰ میلادی به حالت تعلیق درآمده بود.

در ماه آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی، رئیس‌جمهوری روسیه تحریم‌ها در خصوص انتقال سامانه‌های اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد و در ماه نوامبر همان سال این قرارداد به اجرا درآمد.

دستیار رئیس‌جمهوری روسیه علاوه براین درباره تحویل سامانه‌های «اس-۳۰۰» به ترکیه گفت: «روسیه تا کنون گفت‌وگویی با ترکیه درباره تحویل احتمالی سامانه‌های «اس-۳۰۰» به این کشور نداشته است.»

دستیار «ولادیمیر پوتین» در کاخ کرملین همچنین گفت، بنابراین مسکو فعلا تصمیمی برای تحویل «اس-۳۰۰» به ترکیه ندارد.

وی افزود: «کمیسیون‌های بین‌دولتی دو کشور هنوز تشکیل جلسه نداده و هیچ تصمیمی نیز درباره تحویل این سامانه‌ها به ترکیه اتخاذ نشده است».


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:2 ] [ رضا ]

 

منابع خبری هندی از اعزام جنگنده های f-16I اسراییلی به هندوستان برای پرواز تمرینی در هند خبر می دهند. بر اساس اطلاعات رسیده در اوایل سال جاری میلادی سوخو های هندی با سفر به سرزمین های اشغالی در کنار جنگنده های اسراییلی به تمرین پرداخته بودند.

جنگنده سوخو ۳۰ ام کا آی یک مدل مخصوص از خانواده سوخو ۳۰ برای نیروی هوایی هند است و اف ۱۶ آی نیز گونه از جنگنده آمریکایی اف ۱۶ است که به صورت خاص برای رژیم صهیونیستی توسعه یافته است.


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:1 ] [ رضا ]

 

به گزارش میلیتاری نیوز، ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» که بمنظور مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه مستقر شده، طی ماه دسامبر جاری به فرانسه بازمی‌گردد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 13:0 ] [ رضا ]

 

براساس رای دادگاه ناحیه باسمان در مسکو، ولادیمیر یوداکیموف مدیر تامین کیفیت آژانس فدرال فضایی روسیه (روس کاسموس) به اتهام ارتکاب فساد مالی به مدت دوماه بازداشت موقت شد.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 12:58 ] [ رضا ]

  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل  ,داعش

 

شبکه تلویزیونی «السومریه» به نقل از فرماندهان میدانی ارتش عراق اعلام کرد که تروریست های داعش به منظور فریب جنگنده‌های ارتش عراق، تانکها و تجهیزات نظامی قلابی را در استان «الانبار» درست کرده است.

 به گزارش  میزان ؛ براساس این گزارش داعش تانک های چوبی را در مناطق مختلف استان «الانبار» در موقعیت‌های مختلف قرار داده است.

 

فرماندهان ارتش عراق تاکید می کند که داعش به این علت دست به چنین اقدامی زده است تا ساکنان محلی باور کنند این گروه همچنان از تجهیزات و عناصر نظامی کافی برخوردار است.

 

به گزارش میزان، بنا به گزارش «السومریه» پهپادهای شناسایی عملیات ائتلافی آزادسازی شهر موصل موفق شدند که این ترفند تروریست ها را کشف کنند.

 

برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 12:57 ] [ رضا ]

  اخبارعلمی,خبرهای   علمی,منظومه شمسی

 

ستاره‌شناسان با استفاده از شواهد دنباله‌دارها و مدل‌های جدید، نظریه جدیدی را مطح کرده‌اند که بر اساس آن، یک ابرنواختر کم جرم باعث شکل‌گیری منظومه شمسی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از سایتک، محققان در پژوهشی که در مجله Nature Communications منتشر شده، مدارکی قانونی ارائه کرده‌اند که نه تنها چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی را توضیح می‌دهد، بلکه همچنین عامل احتمالی تولد آن را نیز معرفی می‌کند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 12:56 ] [ رضا ]

  اخبارعلمی ,خبرهای   علمی,پلاتی‌پوس

 

محققان استرالیایی موفق شده‌اند درمان احتمالی بیماری دیابت را در شکم و زهر پلاتی‌پوس شناسایی کنند. 

به گزارش ایسنا به نقل از سای‌تک، دانشمندان دانشگاه آدلاید و دانشگاه فلیندرز استرالیا دریافتند که شکم و زهر موجوداتی مانند پلاتی‌پوس و خارپشت بی‌دندان که تنها پستانداران تخم‌گذار جهان هستند، می‌تواند به درمان دیابت نوع دو کمک کند.


برچسب‌ها: تازه های خبر
ادامه مطلب
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 12:56 ] [ رضا ]

افسران - اللهم رزقنا شهادت...


برچسب‌ها: تازه های خبر
[ شنبه 13 آذر 1395 ] [ 12:55 ] [ رضا ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 29
بازدید ماه : 2615
بازدید کل : 84182
تعداد مطالب : 2503
تعداد نظرات : 399
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->